Terug naar overzicht
We kunnen er niet omheen. Ondanks alle bekende maatregelen blijft het virus om zich heen grijpen. Op de weg wordt het drukker, de treinen zitten voller en het thuiswerken schiet er soms bij in. Ook blijkt uit onderzoek dat mensen met klachten niet altijd thuis blijven. Van elke 170 mensen die we nu tegenkomen, is er één die ons kan aansteken. Met dit getal kan de zorg binnen een maand weer overbelast zijn.
Voor onze ondersteuning bij cliënten thuis geldt vooralsnog dat er geen nieuwe maatregelen worden ingevoerd. Wij zijn dan ook blij dat, ondanks de aanscherping, niet opnieuw een beroep wordt gedaan op de positie van kwetsbare senioren thuis en in zorginstellingen. Denk aan de periode dit jaar waarin bezoek aan huis werd beperkt en verpleeghuizen werden gesloten voor bezoek. Dit is nu gelukkig niet het geval.
Onze medewerkers die ondersteuning bieden in zorginstellingen hebben we in het bijzonder gevraagd rekening te houden met met de volgende regionale en (mogelijk) landelijke maatregelen:
Onze richtlijnen zijn grotendeels hetzelfde. Wel spreken wij al onze medewerkers wederom aan op onze gezamenlijke verantwoordelijkheid. Onderstaande twee richtlijnen hebben we toegevoegd aan ons protocol voor medewerker:
29
sep
Nieuws
Senior Service gaat extra alert door
De persconferentie
We kunnen er niet omheen. Ondanks alle bekende maatregelen blijft het virus om zich heen grijpen. Op de weg wordt het drukker, de treinen zitten voller en het thuiswerken schiet er soms bij in. Ook blijkt uit onderzoek dat mensen met klachten niet altijd thuis blijven. Van elke 170 mensen die we nu tegenkomen, is er één die ons kan aansteken. Met dit getal kan de zorg binnen een maand weer overbelast zijn.
Onze ondersteuning thuis en in verpleeghuizen gaat door
Voor onze ondersteuning bij cliënten thuis geldt vooralsnog dat er geen nieuwe maatregelen worden ingevoerd. Wij zijn dan ook blij dat, ondanks de aanscherping, niet opnieuw een beroep wordt gedaan op de positie van kwetsbare senioren thuis en in zorginstellingen. Denk aan de periode dit jaar waarin bezoek aan huis werd beperkt en verpleeghuizen werden gesloten voor bezoek. Dit is nu gelukkig niet het geval.
Onze medewerkers die ondersteuning bieden in zorginstellingen hebben we in het bijzonder gevraagd rekening te houden met met de volgende regionale en (mogelijk) landelijke maatregelen:
- In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag gaan medewerkers en bezoekers preventief medische mondkapjes dragen. De coördinator van uw regio is graag op de hoogte over de beschikbaarheid van medischa mondkapjes bij de zorginstelling.
- Elk verpleeghuis dient een plan te maken en volgen voor bezoek en sociaal contact. Wij hebben medewerkers gevraagd het mogelijk aangepaste protocol van de zorginstelling en de verzorging nogmaals strikt te volgen.
- Wij houden, naast de regionale maatregelen, rekening met een mogelijke landelijke richtlijn voor verpleeghuizen.
Richtlijnen Corona | Senior Service
Onze richtlijnen zijn grotendeels hetzelfde. Wel spreken wij al onze medewerkers wederom aan op onze gezamenlijke verantwoordelijkheid. Onderstaande twee richtlijnen hebben we toegevoegd aan ons protocol voor medewerker:
- Heb je op één dag meer dan twee verschillende cliënten en ondersteun je bij deze cliënten binnen 1,5 meter? Dan verzoeken we je graag om je tussen je bezoeken in even om te kleden. In verschillende verpleeghuizen is dit een eis en het leek ons goed om dit ook door te vertalen naar onze cliënten thuis.
- Kan de 1,5 meter in een bepaalde situatie niet gewaarborgd worden? Draag dan een mondkapje.
Alleen door extra alert te zijn en de regels te blijven volgen, kunnen we veilig en verantwoord ondersteuning blijven bieden. Tot dusver is er geen medewerker van ons geweest die een cliënt heeft besmet met corona. Dit bewijst dat wij dit samen kunnen volhouden!
Bron: Rijksoverheid.nl
Meer informatie
Heeft u een vraag of wilt u graag een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek? Neem dan gerust contact met mij op.